Tovább a tartalomhoz
5 tipp, hogyan csökkentsd céged költségeit az energiaválságban

5 tipp, hogyan csökkentsd céged költségeit az energiaválságban

A válsághelyzet már a küszöbünknél kopogtat, így valószínűleg a legtöbb cég újratervez és átgondolja, hogyan csökkentse kiadásait. Ebben lesz segítségre most a Deluzzo!

1. Fűtés rásegítés lokális fűtőmegoldásokkal

A rezsink csökkentéséhez többféle módon is hozzájárulhatunk. A fűtéskorszerűsítés természetesen az egyik legfontosabb tényező. Azonban, ha felkészületlenül ért minket az energiaválság és az energiaárak extrém növekedése és jelenleg a korszerűsítés azonnal nem megoldható, akkor elektromos fűtőpanelekkel, fűtőtestekkel, fűthető szőnyeggel, íróasztalra szerelhető infrapanelekkel segíthetünk rá a dolgozóink munkaállomásain a levegő hőmérsékletének helyi felmelegedésére. Ezek a megoldások kizárólag azon a légtéren adnak meleget, ahol az adott személy dolgozik, mellyel csökkenthetők a központi kiadások. Az ülőmunka során különösen fontos a minimum 20-22 fokos hőmérséklet, hogy elkerüljük a felfázás, meghűlés kockázatát. Erre léteznek már fűthető székek, fűthető ülésbetétek és -ülőpárnák is. A Deluzzo kínálatában is többféle modell rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal:

firtinaturbo xfm

2. Bútorcsere ár-érték hangsúlyosan

ello

Minden cég eljut ahhoz a ponthoz, mikor új bútorokra van szüksége, előfordulhat, hogy a korábbiak már elhasználódtak, legyen az irodája egy nagy világmárka árucikkeivel berendezve, vagy olcsóbb termékekkel, idővel szükség lesz cserére. Mivel a bútor is munkaeszköz, így elengedhetetlen azok biztosítása a cég irodistái részére. Ilyenkor érdemes árban megtalálni az aranyközéputat: az egyedi készítésű helyett elmenni az elemes bútorok irányába. A legnagyobb, drágább világmárkák sem feltétlen kínálják a legjobb alternatívát, legészszerűbb választást. Hiába bírja esetleg pár évvel tovább egy bútor, nem minden esetben kifizetődőbb a hosszabb élettartam. És az ár-érték arány figyelembe vételével is ugyanúgy fellelhetőek stílusos, minőségi, strapabíró termékek. Az olcsóbb bútordarabokkal is érdemes vigyázni, hiszen az ilyen vásárlások szinte minden esetben ráfizetéssel végződnek, mely időben majd végül pénzben mérhető. Következésképp, keressünk egy ár-érték arányban jó alternatívát, megbízható forrásból!

És ha már bútorcseréről esett szó, érdemes a bútorok anyagát is átgondolni. A bőr- és műbőr kárpit, valamint a fém felület igaz, elegáns és székek esetében remek párosítás, azonban ezek hideg borítások. Mindamellett, hogy ezt a hideg hatást kölcsönzik, érezni is lehet a műanyag-fém, illetve a bőr/műbőr-szövet közti különbséget. Ne féljünk a kedvezőbb árú műanyag alkatrészektől, és gondoljunk a szövet hőfogó képességére! Léteznek nálunk ilyen feltételekkel ízléses, strapabíró darabok bőséggel. Kérd szakértőnk tanácsát a legjobb ár-érték arányú termékekre!

3. Bútor lízing, bútorbérlés a Cash-flow érdekében

5 tipp, hogyan csökkentsd céged költségeit, irodabútor lízing, irodabútor bérlésBútorkereskedőként tudjuk, hogy a bútor-, vagy irodacsere jelentős beruházási igénnyel bír, és ezt a nagy tőkeelvonást egy bizonytalan, válságos időszak előtt nem feltétlen engedheti meg magának minden cég. 

Gondoljuk át a lízingelési lehetőségeket a cash-flow egyensúly fenntartása érdekében! Nem feltétlenül érdemes egy összegben hatalmas költséget generálni, és így sokkal kedvezőbben alakulhat a cég jelenlegi és jövőbeni pénzügyi helyzete. Valamint évekkel később, a lízing lejártát követően a bútorok a sajátjai lehetnek. Ha viszont erre nincs szükség, és tisztában van vele, hogy egy bizonyos időszakra szükséges csak az iroda, vagy a bútorok, bérelni is lehet rövid- , közép- vagy hosszú távra. Jelentős megtakarítások keletkezhetnek belőle és a pénzáramlásra kiegyensúlyozottabb hatást gyakorol. A Deluzzo szolgáltatásai közt is lehetőség van lízingre és bútorbérlésre is. Ilyen pénzügyi konstrukciókról kérj ajánlatot itt.

4. Tartós Home Office és Hibrid munkavállalói jelenlét

home office

A technológia már nem áll az utunkba, a Covid19 világjárvány pedig drasztikus változásokat vezetett be a munkavégzés terén is, aminek nem csak árnyoldalai léteznek. Emberek ezrei kényszerültek rá az otthoni munkavégzésre, ezt a szokást pedig több cég meg is tartotta – még ha csak kevert formában is.

Érdemes fontolóra venni, mennyire vagyunk felkészültek egy hibrid megoldás bevezetésére, vagy a Home Office átszervezésére. Akár a jelenleginél - ahol mindenkinek van saját helye - egy kisebb irodát bérelve is kialakítható egy olyan rendszer, ami kevesebb munkaállomást fenntartva, a munkavállalók jelenlétét összeegyezteteve  jelentősen kevesebb ipari energiafogyasztással jár. Több munkahely létezik már a világon, ahol a cégek az irodaváltás után rotálták dolgozóikat, esetleg hetente váltogatva, hogy éppen ki dolgozzon otthonról, ki bentről, tehát 30-50%-kal csökkenthető volt az irodatér, ezáltal az irodabérlés díjában, az üzemeltetési költségekben és az energiafelhasználásban is jelentős megtakarításokat lehet eszközölni. 

5. Kizárólagos beszállítói szerződések felülvizsgálata

Számtalan cég leszerződik kizárólagos beszállítóval, ami nem mindig ideális, hiszen a piaci verseny számos előnyétől megfoszthatja magát. Nézzük át a szerződéseket, gondoljuk át, hogy még mindig versenyképes, piaci alapon árazottan kínálják-e a szolgáltatást, illetve terméket, amit megrendelünk. Gyakran előfordul, hogy a beszállítók elkényelmesednek és a piaci versenyben olykor kedvezőbben beszerezhető termékeket magasabb áron kínálják. Igyekezzünk minden típusú beszerzésre a specifikus beszállítót megtalálni, alaposan mérlegeljük a "mindent egy helyről szerzünk be" szerződések előnyeit és hátrányait.

beszállítói szerződés

Gondoljuk át, mik azok a területek, amiket cégünk minőségi romlásának, és kialakult jó kapcsolataink sérülésének elkerülésével gazdaságosabbá tudunk varázsolni!

Előző cikk Hogyan válassz bárszéket? Segítünk eligazodni
Következő cikk Hova milyen szék való? Segítünk eligazodni az útvesztőben

Szólj hozzá!

Hozzászólásod publikálás előtt mindig jóváhagyjuk.

*Kötelező mező